A cukorfüggőség egy ártalmas szenvedély, de nem olyan nehéz változtatni rajta, mint ahogy azt sokan elsőre gondolnák.

Nem szokatlan a függőségek között a cukoraddikció. Az emberi test energizálója a szénhidrát, aminek kategóriájába a cukrok is tartoznak, így könnyen képesek vagyunk rendszeresíteni a fogyasztását. Mivel finom, nem nehéz rászokni, és sajnos a mértékletességet sem nehéz elveszteni. Akinél kialakul a cukorevés szenvedélye, az szabályosan rosszul érzi magát, mikor nem tud édeset enni, és gyakran túl is eszi magát cukorral, de sajnos ennek vannak következményei is: a vércukorszintünk ingadozóvá válhat tőle. A vércukorszint ingadozásával azt érjük el, hogy amikor csökken, akkor is folyamatosan édes ízt, cukrot kívánunk majd, ami aztán megemeli a szintet, később ismét leesik, és így tovább. Pontosan ez az, amit fizikai cukorfüggőségnek nevezünk.

Éppen ezért muszáj komolyan hozzáállnunk a cukorfüggőséghez, és pont olyan nagy erőkkel érdemes belevágnunk a leszokásba, ahogy ezt például az alkohollal vagy más káros szerekkel tennénk.

Ne legyünk drasztikusak!

Egyes cukoraddikcióról való leszoktató diéták azt javasolják, az édesítőket, és minden fajta finomított szénhidrátot iktassunk ki, de jobb, ha ezt nem egyből, drasztikusan, hanem fokozatosan tesszük. Először cseréljük a cukrot természetes édesítőkre, például gyümölcscukorra, majd szépen lassan iktassuk ki azt is az étrendünkből.

cukor
Forrás: pexels.com

Fontos a vércukorszint

Ha leszokóban vagyunk a cukorról, mindig figyeljük a vércukorszintünket, mert ha túlzottan hagyjuk leesni, szédülés törhet ránk, majd utána nagymértékű éhség, ami miatt automatikusan a szénhidráttal teli ételekhez nyúlnánk. Igyekezzünk rostban és proteinben gazdag ételeket fogyasztani, ezektől ugyanis nem vágyunk majd annyira a károsabb ételekre, édes ízekre.

Sportban a megoldás

Minden függőség leküzdésében, így az édességek elkerülése érdekében is hatékony megoldás a sport. Igyekezzünk minél többet mozogni, ez elveszi az ételek utáni sóvárgást, és a vércukorszintet is stabilizálja.

Ezekkel az egyszerű lépésekkel nem lesz nagy kihívás leszokni a káros szenvedélyünkről.

Borítókép forrása: pexels.com