Nincs kifogás a tornázásra, az íróasztal mellett is át tudjuk mozgatni az izmainkat.

Nem csak a testünknek, de a lelkünknek is jót tesz, ha rendszeresen, akár óránként átmozgatjuk magunkat munka közben. A monitor folyamatos figyelése, a merev testtartás, a görnyedés miatt a hátunk is megfájdul, de a hangulatunk is rosszabb lehet estére.

Sokan azzal a kifogással élnek, hogy nincs idejük a mozgásra, mások azzal, hogy annyira elfáradnak a feladataiktól, hogy nem marad energiájuk a munkanap után mozogni. Mostantól nincs több kifogás, hiszen létezik néhány olyan gyakorlat, amit az asztal mellett is könnyen el lehet végezni, nincs szükség hozzá különösebb eszközökre, és csak néhány percet vesz igénybe. Vezessük be szokásként a munkaidő alatti gyakorlatokat, hiszen a közérzetünkön rengeteget javít, az izmokról, ízületekről és tartásunkról nem is beszélve.

Váll felhúzás a stressz csökkentésére

Húzzuk fel a vállunkat a fülünk mellé, majd engedjük le. Egyszerű gyakorlat, és akár még telefonálás közben is végezhető. Óránként-kétóránként néhány percig ismételve segít ellazítani a stressztől kemény váll- és csuklyásizmokat.

Hasizom gyakorlat láthatatlanul

Feszítsük meg hasizmunkat, majd engedjük el, feszítsük meg megint, tartsuk egy kicsit tovább feszesen, engedjük el, majd ismételjük meg, ahányszor csak szeretnénk. Ez a gyakorlat a hasat és a tartóizmokat is erősíti, és még fel sem kell állni hozzá, mégis mozogtunk egy keveset ülve.

munkahelyi torna
Forrás: pexels.com

Vádli erősítés az asztal mellett

Sokkal jobb érzés lesz felállni délután az asztal mellől, ha nincsenek teljesen elnehezedve, feldagadva a lábaink. Ez könnyen elérhető, ha napközben néhányszor lábujjhegyre állunk, leeresztjük a sarkunkat, majd ezt ismételgetjük 2-3 percig.

Combhajlítás, fenékfeszítés a meeting alatt

Akár a konferenciahívások közben is felszabadíthatunk boldogsághormont egy kevés mozgással. Nyújtsuk ki, majd feszítsük meg néhányszor a combunkat, majd feszítsük meg a fenékizmainkat is, aztán pedig eresszük el. Ismételjük meg néhányszor a gyakorlatot, jót fog tenni az izmainknak és a hangulatunknak.

Borítókép forrása: pexels.com