A mentális egészségügyi szakértők, life coachok és pszichológusok segítségnyújtása akár életmentő is lehet, és bizonyos életszakaszokban szükséges lehet a velük való közös munka.

Mert bizony az önismeret, az önértékelés megfelelő felépítése, saját jellemzőink elfogadása akár kemény munka is lehet, de mindenképpen egy tanulási folyamat, amit nem az iskolában sajátítunk el. Még így a 21.században is van, aki tiltakozik az ellen, hogy segítséget kérjen és kapjon. Pedig amennyire tudunk aggódni a fizikai egészségünkért, épp annyira kellene a lelki oldalunkat is figyelemmel kísérni. A lelkünk dolgai, a mentális és érzelmi stressz sok esetben fizikai tünetekben és betegségekben ölt testet, de hiába kezeljük azokat a fizikai síkon, ha a probléma gyökere lelki eredetű.

terápia
Forrás: unsplash.com

A különféle terápiák hosszú távon megoldhatják ezeket a fennakadásokat, megtaníthatnak megismerni önmagunkat, ezáltal olyan módszereket sajátíthatunk el, melyek segítségével a későbbiekben már egyedül is megbírkózunk életünk kihívásaival.

Milyen esetekben érdemes elgondolkodni a terápián?

  • Gyászfeldolgozás

  • Nagy változások okozta szorongás, depresszió

  • Családdinamikai problémák

  • Párkapcsolati nehézségek

  • Súlyosan sérült önértékelés

  • Kapcsolódási és kötődési nehézségek

  • Szenvedélybetegségek

A beszélgetésterápiák nyílt és őszinte párbeszédre ösztönöznek olyan kérdésekről, amelyek szorongást okoznak bennünk. A terapeutával fenntartott bizalmi kapcsolaton keresztül azon fogunk dolgozni, hogy azonosítsuk és megértsük, hogyan hatnak ezek a stresszorok az életünkre, valamint stratégiákat dolgozhatunk ki közösen a tünetek és okok kezelésére.

Ezek az egyéni vagy csoportos terápiák hosszú távon megtanítják feloldani és feldolgozni a bennünk lévő stresszt, megtanítják, hogyan kell átformálni a problémákat feladatokká és kihívásokká, a beszélgetések oldják a feszültséget, depressziót, agressziót.

Ezeken túl fejlődhetnek kommunikációs készségeink, aminek nagy hasznát vesszük majd magánéletünkben is, megtanulhatunk értékesnek tekinteni magunkra a külső megerősítések nélkül is, tudatosabb döntéseket hozhatunk és megtanuljuk a felelősségvállalás fontosságát saját életünk területein.

Manapság számos módszer, terápia és alternatív lehetőség áll a rendelkezésre, épp csak ki kell választanunk azt, ami szimpatikus, ami bizalmat ébreszt bennünk, és amivel tudunk annyira azonosulni, hogy elinduljunk a változtatás útján. Utána olvashatunk pszichológusoknak, mediátoroknak, életviteli tanácsadóknak, coachoknak, felfedezhetjük a pszichoterápiát, a családállítást, a wingwave módszert, a kineziológiát és még jó néhány alternatívát.

Forrás: https://www.healthline.com/health/benefits-of-therapy
Borítókép forrása: unsplash.com
 
Neked ajánljuk

Kinek lehet ideális háziállat a kaméleon?

A vidám kinézetű, különleges mozgású hüllők mindenkit elvarázsolnak, viszont tartásuk több nehézségbe is ütközik, ezért nem mindenkinek ajánlottak!