Nagyon nehéz dolog manapság nem haza vinni a munkát. Főleg, ha a pandémia miatt jó ideje otthonról dolgozunk.

A munka alapvetően stresszel jár, arról nem beszélve, hogy nehéz manapság a munkaidőt tartani. Ennek az sem kedvez, hogy a home office miatt megszűnt térben és időben a magánszféra és a munkavégzés elszeparálódása.

stressz
Forrás: pexels.com

Mit lehet tenni, hogy minimalizáljuk a munkahelyi stressz hatásait?

  • A legfontosabb, hogy vegyük tudomásul a tényt és a tüneteket. Ne akarjuk normálisnak venni, hogy nem jó a közérzetünk. Az álmatlanság, a szorongás, az ingerültség, a gyakori megbetegedések, az önbizalomhiány, a fejfájás mind-mind lehet a krónikus munkahelyi stressz jele.

  • Fogalmazzuk meg magunknak, mik azok a tényezők, amelyek a legtöbb stresszt okozzák. Jó, ha le is írjuk, mi dühít fel nap, mitől leszünk dekoncentráltak, mi tölt el félelemmel vagy mitől érezzük úgy, hogy élni sincs kedvünk. Ha szembenézünk a konkrét okokkal, könnyebben tudjuk kiiktatni vagy kezelni azokat.

  • Sokkal több időt és energiát kell fektetni a töltekezésbe. Akár két megbeszélés közötti szünetet is kihasználhatunk a pozitív impulzusok megélésére. Olvassunk pár oldalt egy jó regényből, hallgassunk meg egy érdekes podcastot vagy színezzünk ki egy mandalát.

  • Álljunk ki magunkért! Ha soha nem emelünk szót az ellen, hogy elhalmoznak munkával, hogy hívogatnak a privát időnkben is, hogy berendelnek, amikor szabadságon vagyunk, nem tudunk kellően kikapcsolódni. Aki határokat szab, azt tisztelni fogják.

  • Jó időmenedzsmenttel sokat javíthatunk a helyzetünkön. Írjunk egy listát, priorizáljunk, írjunk fel minden időpontot és eseményt.

  • Ne legyünk mindig negatívok! A folyamatos zsörtölődés, sajnálkozás és hibakeresés kihat a lelkünkre és a mindennapi munkánkra is. Igyekezzünk pozitívan állni a dolgokhoz és örülni az apróságoknak is.

  • Jöhet egy kis mozgás! Mindig segít a stressz feldolgozásában, ha a testünket mozgásba hozzuk. Elég napi 15 perc kocogás, tánc, gyors tempójú séta vagy egy kellemes jógaóra.

A legfontosabb a tudatosság és a visszatöltés. Mindkettő csak rajtunk múlik, a mi választásunk.

Forrás: https://www.healthline.com/health/work-stress?fbclid=IwAR2h5RT3Duihq5ky2vooGvA2so9CRCR7WzK6CLccBzZD8MGIZCFYJkTvYFI#write-it-out
Borítókép forrása: pexels.com