Közeledik a nyár, és a bőrünket egyre több és egyre erősebb UV-sugárzás éri, ami hosszú távon nagyon káros lehet.

Akár természetes napfényben, akár mesterséges eszközökben, például szoláriumban barnulunk, az ultraibolya sugarak elnyelése ingerli a bőrt, kiváltja a barnulást, de akár le is éghetünk, ha túl sok UV-A jut be a bőrbe. Az ultraibolya sugárzásnak kitett túlzott ingerek sötétebb foltokhoz, anyajegyekhez és akár bőrrákhoz is vezethetnek. Az UV-sugárzás és a napsugárzás elleni küzdelem legjobb módja, ha minden nap fényvédőt alkalmazunk, amely manapság már elég könnyű, hiszen számos dermokozmetikai márka beépítette ezt a kínálatába, sőt akár alapozókat is találunk megfelelő fényvédelemmel.

stressz_bor_nap
Forrás: pexels.com

A napstressz hatványozottan károsítja a bőrt akkor, ha nem tápláljuk megfelelően azt kívülről és belülről, illetve ha egyéb káros hatásoknak is ki vagyunk téve. A bőrirritációk, ekcémák, pikkelysömör, rosacea gyakran pszichés eredetűek, vagyis stressz okozza a megjelenésüket. Mit tehetünk a napstressz és egyéb stresszorok leküzdése érdekében, hogy azok ne károsítsák bőrünket?

  • Fényvédelem

  • C-vitamin, D-vitamin, A-vitamin, béta-karotint és E-vitamin: pótoljuk őket megfelelően

  • Ápoljuk bőrünket a típusának megfelelő dermokozmetikumokkal

  • Kerüljük a stresszt, tanuljunk meg relaxálni, meditálni, kapcsolódjunk ki

  • Igyunk sok folyadékot, vessük be a gyógyteákat

  • Tartózkodjunk természetes napfényen, de fokozatosan, és ne a déli órákban

A különböző stressz források változatos formában okozhatnak tüneteket a bőrünkön. Az említett betegségeken kívül előfordulhat éranyajegyek, elpattanó kapillárisok, pigmentációk, hámlások, viszketés, bőr elvékonyodás, a haj és a köröm repedezése, minőségi romlása, hajhullás, de akár a mikroorganizmusok okozta fertőzések is jobban betámadhatják a szervezetet és a bőrt (gombás elváltozások).

Fontos tehát, hogy a nyárhoz közeledvén felkészítsük szervezetünket kívülről és belülről, erősítsük immunrendszerünket, és alkalmazzuk a megfelelő ápolást!

Forrás: https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/stress-skin
Borítókép forrása: pexels.com