A rendszeres úszásnak számos jótékony hatása van a test minden részére.

Az egyik legjobb sport az úszás, ha a teljes testünket szeretnénk átmozgatni. Kevés olyan izom van, amit ne dolgoztatna meg a vízi sport. Ha rendszeresen úszunk, nincs szükség külön edzeni a felső- és alsótestünket, hiszen mindkettőt egyszerre mozgatja az úszás. A törzsünket ugyanannyira feszítenünk kell, mint a hasunkat, combunkat, hátunkat, karunkat és lábunkat is úszáskor.

Az izommunka mellett azért is ajánlják az orvosok és edzők is gyakran az úszást, mert az állóképességet is kiválóan képes növelni, illetve az anyagcserét is felpörgeti, ezért az egészséges testsúly elérését is támogatja, ha hetente kétszer-háromszor eljárunk egy jó úszóedzésre, akár edző felügyeletével, akár saját elképzelésünk szerint.

Jótékony hatásai közé sorolható még a koncentrációs képesség fokozása, az ideg-izom koordináció kavítása, sőt, gyógytornaként is funkciónálhat, ugyanis hátúszással például a tartás is korrigálható. Az ízületeket megkímélő sportról van szó, ugyanis szinte semennyi súly nem nehezedik az ízületekre, emiatt azok is űzhetik ezt a mozgásformát, akiknek ilyen jellegű problémáik vannak. 

úszás
Forrás: pexels.com

Egy úszóedzéssel 500 kalóriát égetünk el nagyjából, anyagcserénket pedig remekül fokozza, így akik a futás mellé szeretnének beiktatni valamilyen mozgásformát a változatosság miatt, számukra is javasolt az úszás. 

A hátfájást csökkenti, sőt, a gerincferdülést és egyéb tartásproblémákat is korrigálhatja, azonban, ha ilyen céllal kezdünk úszni, a legjobb, ha edző segítségét is igénybe vesszük.

Nem elhanyagolható az az információ sem, hogy még a légzőrendszert is fejleszt a sport, segít a türdőkapacitás javításában. Minden szempontból érdemes kipróbálni.

Borítókép forrása: pexels.com