Nem csak a bőrünk fiatalítására, feszesítésére alkalmazható a kollagén, a sportolók számára is ajánlott a rendszeres használata.

Bőrápoláshoz már évek óta közkedvelt étrend-kiegészítő a kollagén, melynek fiatalító, feszesítő hatása közismert. Külsőleg és belsőleg is alkalmazható, de sokan nem tudják, hogy a sportolók számára is javasolt a használata por vagy kollagénes ital formájában.

A kollagén egy olyan fehérje, ami természetes módon az emberi csontokban és szövetekben fordul elő. Míg fiatalabb korban sok termelődik belőle, a kor előrehaladtával jelentősen csökken a termelődése (40 éves kor felett már csak körülbelül a 70 százalékát termeli a szervezet).

Ha aktívan sportolunk, nagyon fontos napi szinten kollagént fogyasztani, mellé pedig C-vitamint, ugyanis a kettő kombinációja megóvja az ínszalagokat, ellenállóbbak lesznek tőle szöveteink és segít megelőzni, hogy terhelés hatására könnyebben lesérüljünk.

sport
Forrás: pexels.com

Azoknak, akik futnak, jógáznak, aerobicoznak vagy nagy súlyokkal edzenek, mindig terheltek a szalagjaik sport közben. A kollagén segít abban, hogy erősödjön a szövet és ne húzódjanak meg olyan könnyen az ínszalagok. Az izomszövet épülésében is segít, gyorsabban tud fejlődni a rendszeresen kollagénfogyasztás hatására.

Ha esetleg sport közben lesérültünk, a regenerálódásban, rehabilitáció gyorsításában is segít a kollagén.

Borítókép forrása: pexels.com