A nyári hatalmas gyümölcs nemcsak finom, hanem vannak bizony jótékony hatásai is, ami miatt érdemes még gyorsan hajrázni egyet belőle.

A görögdinnye igazi sláger a nyári gyümölcsök között. Szerencsére hazánkban is megterem, így ha erős nyarunk van, és van elég csapadék, akkor viszonylag könnyen beszerezhető a lédús termés. A görögdinnyét szinte mindenki szereti, noha tudatosan nem is gondoljuk végig, mennyi pozitív hatása lehet, ha fogyasztjuk.

görögdinnye
Forrás: unsplash.com
  • Kiváló hidratáló. Azt mindenki megtapasztalja, hogy ha dinnyét eszik, valamint magas víztartalma miatt vízhajtó hatású is. A dinnye 90%-a víz, a maradék pedig rost és cukor, így egyszerre hidratál és el is telít.

  • Bár édes és van benne cukor, messze nem a legkalóriadúsabb gyümölcs. Viszont telis-tele van értékes hatóanyagokkal. A dinnyében van A-vitamin, B1, B5, B6, C-vitamin, kálium, magnézium, sőt egy-két különleges növényi vegyület is, úgy mint karotinoidok, likopin, citrullin és aminosavak.

  • Mivel hihetetlenül magas az antioxidáns tartalma, rendszeres fogyasztása gyulladáscsökkentő, gátolhatja a káros sejtosztódásokat, leköti a szabadgyököket, segíthet a fertőzéses betegségekből való felgyógyulásban.

  • A dinnye fogyasztása a szívet is támogatja, mivel a benne lévő likopin jótékony hat a koleszterinszintre és közvetve az erek állapotára, citrullin tartalma pedig a nitrogén-oxid szintézist növeli, ami szintén a keringésnek tesz jót.

  • A likopin, mint antioxidáns és gyulladásgátló vegyület, más tényezőket is befolyásol. Ez az anyag ugyanis nagyon fontos a szem egészsége szempontjából, gátolhatja a macula degenerációt, azaz a szaruhártya leépülését.

  • Magas vitamintartalma jót tesz a bőrnek és a hajnak, illetve mindennek, aminek az alapanyaga szaru.

  • A görögdinnye rost és víztartalma kedvez az emésztésnek, vitamintartalma pedig támogatja a bélflóra jótékony baktériumait.

Forrás: https://www.healthline.com/nutrition/watermelon-health-benefits
Borítókép forrása: unsplash.com