Összeszedtünk néhány ételt, amelyek segítenek a kiegyensúlyozott emésztésben. 

Az emésztési gondok számos problémára vezethetők vissza. Ilyenek például a krónikus gyulladásos betegségek, az ételintolerancia, de nagyon sokszor a nem megfelelően összeállított étrend, a helytelen életmód, a túl kevés folyadék vagy a mozgáshiány miatt alakulnak ki a panaszok. Összeszedtünk néhány élelmiszert, amelyek segíthetnek a kiegyensúlyozott emésztésben.

Gyömbér

A gyömbér nem csak az emésztési zavarok megelőzésére, de kezelésére is hatékony. A növény stimulálja az emésztéshez szükséges enzimek termelődését, ezzel csökkenti a hányingert, a gázképződést és a puffadást, de gyulladáscsökkentő hatása is van. Igyunk naponta 2-3 csésze gyömbérteát vagy rágcsáljunk el egy kis darab gyömbérgyökeret minden étkezés után.

gyömbér
Forrás: pixabay.com

Borsmenta

A borsmenta nyugtatja az emésztőrendszert, emellett csökkenti a hányingert, a gázképződést és a puffadást. Naponta két csésze mentatea már enyhítheti a panaszainkat.

Édeskömény

Az édeskömény csökkenti a hasfájást, a hasi görcsöket és a puffadást, de gyomorégés esetén is kiváló. Kisbabáknak is ajánlják a haspuffadás és gázképződés megelőzésére, kezelésére. Napi 1-2 csésze tea fogyasztása javasolt. 

Almaecet

Fogyasztása akkor ajánlott, ha gyomorégéssel, fokozott savképződéssel, hasfájással küzdünk vagy puffasztó hatású ételeket ettünk. Keverjünk el egy evőkanál almaecetet egy pohár vízben, tegyünk hozzá egy kis mézet, hogy kellemesebb íze legyen, majd igyuk meg. Naponta két-három alkalommal is fogyaszthatjuk.

Aloe vera

Az aloe vera nem csak kiváló sebgyógyító és bőrregeneráló, de a bélrendszerre is jó hatással van. A benne lévő poliszacharidok a fekélyekkel is felveszik a küzdelmet, de alapvetően számos gyomorproblémán segíthet a növény. Gyulladáscsökkentő, baktérium- és vírusellenes tulajdonságai is vannak, de hashajtóként is hatásos. Fogyasztása éhgyomorra ajánlott: keverjünk el két evőkanál aloe vera levet egy pohár vízben vagy gyümölcslében.

Kurkuma

A kurkuma kurkumin nevű hatóanyaga stimulálja az epehólyagot, így az több epét termel, ami fontos a zsíros ételek lebontásában. A kurkuma azonban nem csak az epe, ezáltal pedig a máj működését támogató gyógynövény, de gyulladáscsökkentő kurkumin jótékonyan hat a bélrendszerre is.

Zabpehely

Magas rosttartalma miatt a zabpehely segíti a megfelelő emésztést és megakadályozza a székrekedés kialakulását. A gyomorégés és a refluxbetegség ellen is hatásos. Semleges íze miatt bármivel ízesíthetjük, fogyszthatjuk édesen vagy sósan is.

Borítókép forrása: pixabay.com