Mielőtt bevenne egy kalciumtartalmú étrend-kiegészítőt, fontos tudni, hogy ezek szedése nem segít a csontok állapotán, sőt súlyos problémákat is okozhat.

Nincs megfelelő kalciumot tartalmazó étrend-kiegészítő

Fontos, hogy az életkor előrehaladtával megvédje csontszilárdságát és megelőzze a töréseket, de erre az étrend-kiegészítés szedése nem a legjobb módszer. A tabletta formájában lévő tápanyag nem ugyanúgy kerül feldolgozásra a szervezetben, mint amikor étrendi táplálékforrásból fogyasztják. Egyre több olyan klinikai bizonyíték áll rendelkezésre, amelyek nem utalnak arra, hogy javítják a csontok egészségét, sőt, ami még rosszabb, a kalciumtartalmú étrend-kiegészítők károsak is lehetnek.

A nemrégiben végzett klinikai vizsgálatok összefüggést találtak a kalciumos étrend-kiegészítők szedése, valamint a vastagbélpolipok (a vastagbélben kialakuló apró daganatok, amelyek rákossá válhatnak) és a vesekövek fokozott kockázata között. Emellett növelhetik a szív artériáiban a kalcium felhalmozódásának kockázatát, ami potenciális hozzájárulhat a szívrohamokhoz és az egyéb szívbetegségekhez.

kalcium
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

Egészségesebb az étrendi kalciumbevitel

Míg a kalciumot tartalmazó étrend-kiegészítők szedése nemkívánatos mellékhatásokat okozhat, a kalciumigény biztosan kielégíthető a megfelelő étrenddel.

A 19-50 év közötti nőknek napi 1000 mg kalciumot kell fogyasztaniuk, míg az 50 év feletti nők esetében 1200 milligramm az ajánlott napi beviteli mennyiség. A jó étrendi kalciumforrások az alábbiak:

  • mandula
  • narancs
  • aszalt füge
  • szójabab és egyéb babfélék
  • alacsony zsírtartalmú tejtermékek, például tej és joghurt
  • leveles zöldségfélék, például kelkáposzta és spenót.

Testgyakorlatok a csontok erősítésére

A fizikai aktivitás és rendszeres testmozgás védi a csontok egészségét. Az olyan mozgásformák, mint például a séta, a kocogás és a súlyzós edzés, különösen hasznosak a csontvesztés megelőzésében. Érdemes beiktatni apró változtatásokat (például parkoljon távolabb az épületektől, lift helyett lépcsőn menjen, telefonálás közben járkáljon).

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix
 
Neked ajánljuk

Mit érdemes enni a hőhullámok enyhítésére?

Óvatosan válassza meg az elfogyasztandó ételeket, hogy segítségükkel enyhítse a menopauza alatti hormonális ingadozásokat és hőhullámokat.