Ha szeretne egy kis plusz fehérjét bevinni az étrendjébe, érdemes megfontolni egy lehetőséget, amely mostanában sok pozitív figyelmet kapott: a borsófehérjét.

Mi az a borsófehérje?

A fehérje az élelmiszerek egyik építőköve, olyan tápanyag, amely az étel szerkezetét adja. Maga a fehérje aminosavakból áll, a borsófehérje pedig könnyen emészthető aminosavakat tartalmaz. Készítése során az aminosavakat kivonják, és olyan port hoznak létre, amelyet bárki felhasználhat a kiegyensúlyozott étrend kiegészítéseként. Háromféle borsófehérje termék létezik:

Borsófehérje-izolátum: kizárólag borsófehérjét és aminosavakat tartalmaz. Nagyszerű, ha fogyni és izmot szeretne építeni, mivel több fehérjét ad az étrendjéhez.

Borsófehérje-koncentrátum: kevesebb fehérjét tartalmaz, de vagy további szénhidrátokat és fehérjéket, vagy szénhidrátokat és zsírokat tartalmaz. Ez az előnyben részesített termék, ha súlynövelésre vágyik, vagy étkezést helyettesít, mert több kalóriát tartalmaz, de jó tápanyagforrás is.

Texturált borsófehérje: leginkább alternatív húskészítmények készítésére használják. Ez elsősorban azoknak ajánlott, akik megpróbálják csökkenteni a húsfogyasztást, és inkább a vegetáriánus vagy vegán étrendre összpontosítanak.

borsófehérje
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

A borsófehérje előnyei

A borsófehérje használatának számos lehetséges előnye van, melyek az alábbiak lehetnek:

  • jól emészthető
  • krémesebb textúra
  • vegánbarát
  • hipoallergén
  • glutén- és laktózmentes
  • magas a vastartalma.

A borsófehérje hátrányai

Nincs sok hátránya a borsófehérjének, ha megfelelően építi be az étrendjébe. Más szóval, kiegészítőnek kell lennie, nem helyettesítenie a valódi táplálékot. Az egyetlen igazi hátrány az, hogy mivel növényi alapú fehérjéről van szó, „biológiailag kevésbé hozzáférhető”, mint más fehérjék, vagyis a testünk nem tudja könnyen használni őket. Ha borsófehérjét használ, akkor is kap fehérjét, de ügyeljen arra, hogy az étrendje olyan ételeket is tartalmazzon, amelyek a szükséges aminosavakat is magukba foglalják, amelyek segítenek a szervezetnek felszívni a borsófehérjét.

Melyik egészségesebb? A borsófehérje vagy a tejsavófehérje?

Nem arról van szó, hogy az egyik jobb, mint a másik. A tejsavófehérje a legnépszerűbb fehérjekeverék, mert könnyen felszívódik a szervezetben és megfizethetőbb, mint más fehérjék. Nagyon hasonlít a borsófehérjéhez. Az egyik elsődleges különbség az, hogy a tejsavófehérje általában laktózt és glutént tartalmaz, míg a borsófehérje nem. A borsófehérje több vasat tartalmaz, mint a tejsavó, míg a tejsavó több kalciumot és káliumot tartalmaz.

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix
 
Neked ajánljuk

A bakteriális vaginózis veszélyei a terhességben (x)

Babára, mamára is veszélyes lehet a bakteriális hüvelyfertőzés. A bőséges, halszagú folyással járó gyulladással mindenképpen keressünk fel szakorvost, és törekedjünk a meggyengült hüvelyflóránk helyreállítására.