A tejsavófehérje a világ legjobban tanulmányozott étrend-kiegészítői közé tartozik, mivel nagyon magas a tápértéke, és tudományos tanulmányok számos egészségügyi hasznára mutattak rá.

A fehérjék és az aminosavak, amelyek őket alkotják létfontosságú felépítő anyagaink. Részt vesznek az izmok és más szövettípusok létrehozásában, de a legtöbb biokémiai folyamatban is szerepet játszanak, sőt, a szervezet képes akár fűtőanyagként is használni.

Forrás: unsplash.com

A fehérjék fogyasztása természetesen egyidős az emberiséggel, fehérjét tartalmaznak a húsok, sok növény, mint a hüvelyesek, a magvak, de a tojás és a tejtermékek is. Manapság - intolerancia miatt - nem mindenki tudja az összes fehérjeforrást fogyasztani. Szerencsére alternatívából is van bőven, vegáknak például a növényi fehérjék.

Most az állati eredetű tejsavófehérje legpozitívabb hatásait mutatjuk be! Ez egy teljesértékű, kiváló minőségű fehérje, amely tartalmazza az összes esszenciális aminosavat. Ezenkívül jól emészthető, gyorsan felszívódik a bélben, más fehérjékhez képest (kazein). Szinte mindenhol kapható protein por formájában, ahol ilyesmit árulnak.

  • Az izomtömegünk természetes módon csökken az életkor előrehaladtával. Ez általában zsírgyarapodáshoz is vezet, ami sok krónikus betegség kockázatát jelentheti. A test összetételnek ez a kedvezőtlen változása azonban részben lelassítható, megakadályozható vagy visszafordítható az erőnléti edzés és a megfelelő étrend kombinációjával. A hatékony edzés, a magas fehérjetartalmú ételek vagy fehérje-kiegészítők fogyasztásával kombinálva, hatékony megelőző stratégiának bizonyulhat!

  • A magas vérnyomás a szívbetegségek egyik vezető kockázati tényezője. Számos tanulmány összekapcsolta a tejtermékek fogyasztását a csökkent vérnyomás értékekkel. Ezt a hatást a tejtermékekben előforduló bioaktív peptidek családjának tulajdonítják, az úgynevezett „angiotenzin-konvertáló enzim gátlók” (ACE-gátlók)-nak. A tejsavófehérjékben az ACE-gátlókat laktokinineknek nevezzük. Számos állatkísérlet bizonyította jótékony hatását a vérnyomásra.

  • A 2-es típusú cukorbetegség krónikus betegség, amelyet magas vércukorszint és az inzulin működésének károsodása jellemez. Az inzulin egy olyan hormon, amely serkenti a vércukor felvételét a sejtekbe, egészséges határokon belül tartva azt. A tejsavófehérje hatékonyan mérsékli a vércukorszintet, növeli mind az inzulin szintjét, mind a hatására való érzékenységet.

  • A krónikus gyulladás káros lehet, és számos betegség kockázati tényezője. Ez tükrözheti a mögöttes egészségügyi problémákat vagy a rossz életmódbeli szokásokat. Egy nagy áttekintő tanulmány megállapította, hogy a nagy mennyiségű tejsavófehérje-kiegészítők jelentősen csökkentették a C-reaktív fehérjét (CRP), amely a szervezet gyulladásának egyik legfontosabb markere.

  • Az antioxidánsok olyan anyagok, amelyek a szervezet oxidációja ellen hatnak, csökkentik az oxidatív stresszt és csökkentik a különböző krónikus betegségek kockázatát. Az egyik legfontosabb antioxidáns az emberben a glutation. A legtöbb antioxidánssal ellentétben a glutationt a szervezet állítja elő. A szervezetben a glutation termelése számos aminosav, például a cisztein ellátásától függ, amely néha korlátozott mennyiségű. Emiatt a magas ciszteintartalmú ételek, például a tejsavófehérje, fokozhatják a szervezet természetes antioxidáns védekezőképességét.

Forrás: https://www.healthline.com/nutrition/10-health-benefits-of-whey-protein
Borítókép forrása: unsplash.com