Nem véletlen, hogy az almatermés még a közmondásokban is szerepel, mint a szervezetünket támogató élelem. Több kiemelkedő hatása is van, mint hinnénk. Tényleg érdemes naponta fogyasztani!

Világszerte több mint 7000 különféle fajta áll rendelkezésre, így nem meglepő, hogy az alma a legszélesebb körben fogyasztott gyümölcs a földön. A felhasználási lehetőségei is olyan széles skálán mozognak, hogy felsorolni is nehéz lenne. Ismerjük a nyers almát, a szárított almaszirmot, a kompótot, a levest, az almalekvárt, aszalványként a gyümölcsteák részes, és persze ezerféle sütemény alapanyagja lehet. Kulináris sokoldalúságán, valamint számos szín- és ízvariációja mellett az alma kivételesen egészséges gyümölcs, számos kutatás által alátámasztott előnnyel.

napi_egy_alma
Forrás: unsplash.com

Az alma elsősorban tápláló élelem. Van benne gyümölcscukor, rost, B1, B6, C-, K- és E-vitamin, réz, és kálium is - a teljesség igénye nélkül. Ezek a vitaminok és ásványi anyagok olyan antioxidáns vegyületek, melyek képesek immunrendszerünket erősíteni és ellenállóvá tenni a betegségekkel szemben. Az alma polifenol tartalma pedig tovább növeli a hatást. Érdemes tudni, hogy az alma héja tele van rosttal és az említett polifenolokkal, így ha nem muszáj, ne hámozzuk meg!

Az alma olyan gyümölcs, mely támogathatja a fogyást, az egészséges étrendet. Viszonylag alacsony a cukortartalma, és persze ez sem a káros fajtából kerül ki. Ráadásul lédús, rostjai pedig teltséget okoznak és segítik az emésztést. Az elhízás számos betegség rizikófaktora, így senkinek sem szabadna plusz kilókat cipelnie. Ha erre törekszünk, az almából készült ételeket ne cukrozzuk!

Az alma oldható rostjait összefüggésbe hozták a szív-érrendszer védelmével is, hiszen ezek a rostok képesek csökkenteni a koleszterin jelenlétét a vérben, így az nem rakódik le. Polifenol tartalma szintén szívbarát vegyület.

Egy tanulmányi összeállítás kimutatta, hogy az alma és a körte fogyasztása 18%-kal csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát. Valójában heti egy adag, 3%-kal csökkentheti a kockázatot. Magas antioxidáns, polifenol, kvercetin és phloridzin tartalmuk magyarázhatja ezt a jótékony hatást.

A kvercetin gyulladáscsökkentő hatása csökkentheti az inzulinrezisztenciát, amely nagy kockázati tényező a cukorbetegség kialakulásában. Eközben a phloridzinről úgy gondolják, hogy csökkenti a cukorfelvételt a belekben, hozzájárulva a vércukorszint csökkenéséhez, és ezáltal csökkenti a cukorbetegség kockázatát.

Az almában található antioxidánsok jótékony hatást fejtenek ki bizonyos típusú rákos megbetegedések ellen, beleértve a tüdő-, emlő- és emésztőrendszeri rákot. Természetesen az alma önmagában nem gyógyítja a daganatos betegségeket, de polifenol és antioxidáns tartalma mindenképp a szabadgyökök ellen dolgozik.

Forrás: https://www.healthline.com/nutrition/10-health-benefits-of-apples
Borítókép forrása: unsplash.com
 
Neked ajánljuk

Hogyan ronthatja el a környezet a baba alvását?

Az alvási környezet, vagyis a szoba, ahol a baba alszik nagyon erős hatással lehet arra, hogy milyen könnyen tud elaludni, hányszor ébred fel éjjel és mikor kel reggel.