Mindenki vakítóan fehér mosolyról álmodik, de nem árt tudni, hogy a fogfehérítés kockázatokkal is járhat, főleg, ha nem szakember végzi.

Fogainknak van egy természetes, genetikailag meghatározott csontszíne. Kinek világosabb, kinek kevésbé. Erre az alapszínre aztán rájön az életmódunk és a táplálkozási szokásaink, melyek elszínezhetik a fogakat. A kávé, vörös bor, természetes festéktartalmú ételek mind elfedhetik a természetes fehérséget. A fogkő és a következtében kialakuló szájüregi problémák pedig tovább ronthatnak a helyzeten és a látványon. Az első és legfontosabb tehát, ha valaki szép mosolyra vágyik, hogy rendszeresen ellenőrizteti fogai épségét, leszedeti a fogkövet és ha kell, kezelteti a romlott rágófelületeket. Csak ezután jöhet szóba bármiféle fehérítés!

fogfeherito_etelek
Forrás: unsplash.com

Manapság sokféle modern eljárás létezik, és, amit szakember végez, az mindig hatásosabb és jóval tartósabb is, mint a házi praktikák. Ennek ellenére a mai napig vannak módszerek, melyekkel próbálkozunk a hétköznapokban. Ezek ételekhez, illetve természetes hatóanyagokhoz kötődnek. Nem árt tájékozódni, mielőtt belevágunk egy otthoni “kezelésbe”, hiszen árthatunk is a fogzománcnak.

  • Az eper almasavat tartalmaz. Ez a sav állítólag fehérítő tulajdonságokkal rendelkezik, ami segíthet halványítani a foltokat a fogainkon. Az almasav fokozhatja a nyáltermelést szájszárazságban szenvedőknél is. A nyál pedig védelmet nyújt a fogszuvasodás ellen, amely az elszíneződés gyakori oka. A görögdinnye szintén sok almasavat tartalmaz.

  • Az ananász bromelain tartalma állítólag oldja a lepedéket, megakadályozza a fogkő képződést és ezáltal a káros baktériumok felszaporodását. Hasonló hatással bír a papaya is.

  • A tej fogyasztása és annak kalcium tartalma nemcsak belülről jó a fogaknak. A tejsav és a kazein nevű tejfehérje a megfigyelések szerint halványíthatja a zománc elszíneződéseit.

A fogak otthoni fehérítésére még vannak, akik a szódabikarbónát ajánlják, de ezt maximum hetente 1x alkalmazzuk, mert a fogzománcnak azért nem tesz túl jót. A szénpor is bevált módszer, ebből már sokféle termék kinőtte magát. A keleti kultúrákban a kókuszzsírt tartják a szájhigiéné csodaszerének, állítólag védi a fogakat és az ínyt a baktériumoktól és így óvja fogunk természetes színét.

Forrás: https://www.healthline.com/health/foods-that-whiten-teeth
Borítókép forrása: unsplash.com
 
Neked ajánljuk

Mit érdemes enni a hőhullámok enyhítésére?

Óvatosan válassza meg az elfogyasztandó ételeket, hogy segítségükkel enyhítse a menopauza alatti hormonális ingadozásokat és hőhullámokat.