A magnézium az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkülözhetetlen a szervezet számára. Éppen ezért jó tudni, milyen forrásokból fedezhetjük a napi mennyiséget.

A magnézium egy ásványi anyag, ami részt vesz a szervezetünk különböző biokémiai folyamataiban. A kalciumhoz, káliumhoz, nátriumhoz, jódhoz és szelénhez hasonlóan a magnézium is kis mennyiségben, de nélkülözhetetlenek a test egészséges működéséhez.

banán
Forrás: unsplash.com

A magnéziumnak olyan fontos szerepe van, mint a szív védelme, a csontok és fogak felépítése, az izmok regenerálása és az idegrendszer támogatása. Hiányában begörcsölhetnek az izmok, romlik a mentális fókuszunk, fáradékonyak leszünk, rosszul alszunk. Kutatások szerint a tartós magnéziumhiány növelheti a szív- és érrendszeri betegségek, a cukorbetegség és a csontritkulás kialakulásának kockázatát. Napi javasolt mennyisége egy felnőtt számára 300-400 mg. Ezt érdemes természetes forrásból fedezni, de ha alacsony tápanyagtartalmú az étrendünk, akkor táplálékkiegészítők formájában is bevihető. A magnézium és a B6-vitamin segítik egymás felszívódását, illetve mindkettő az idegrendszer védelmezője. Érdemes tehát együtt szedni őket.

Ha odafigyelünk a táplálkozásunkra, akkor elegendő magnéziumot tudunk bevinni, akár természetes úton is. Még a nassolnivalók között is vannak magnéziumban gazdag élelmiszerek. Íme 10 kiváló ásványi anyag forrás:

  • Étcsokoládé

  • Csonthéjasok: diófélék, mandula, kesudió

  • Avokádó

  • Hüvelyesek: babfélék, lencse, szójabab (például tofu formájában), földimogyoró, borsó, csicseriborsó

  • Lenmag, tökmag, chiamag

  • Alternatív gabonák: hajdina, quinoa, bulgur

  • Halfélék: lepényhal, lazac, makréla

  • Banán

  • Leveles zöldségek: kel, spenót

  • Gyökérzöldségek: répafélék, retek, cékla

Ezek az élelmiszerek a magnézium mellett számos jótékony anyagot tartalmaznak, például vasat, mangánt, vitaminokat, antioxidánsokat vagy Omega zsírsavakat.

Forrás: https://www.healthline.com/nutrition/10-foods-high-in-magnesium?fbclid=IwAR2mAbmnseEMgsvwpLPGpEKgIRZRqecbDSiSKvsnxQ2-w2CQ_JX5q1Se14I
Borítókép forrása: unsplash.com