A vitaminok nélkülözhetetlenek a szervezetünk egészségéhez és normális működéséhez. Főleg az előttünk álló időszakban, ahol egy erős immunrendszernél nincs is fontosabb...

Ugyanakkor túlzásba sem szabad esni a szedésüket illetően, hiszen könnyen az ellenkezőjét érhetjük el annak, mint amit szerettünk volna. Ezért a következő vitaminokra érdemes nagyobb gondot fordítani, ugyanis túladagolásuk kellemetlen tünetekkel járhatnak...

Az A-vitamin a bőr és a szem egészségének megőrzésében játszik fontos szerepet, valamint a C-vitamin könnyebb felszívódását is segíti. A napi ajánlott mennyiség 500-800 mg, de ha jóval többet szedünk be fejfájást, hányingert, bőrviszketést és hajhullást idézhetünk elő.

A B6-vitamint nehéz túladagolni, mivel vízben oldódó vitaminról van szó, de persze itt is történhetnek balesetek. Túladagolása idegi zavarokat és mozgáskoordinációs nehézségeket von maga után.

A C-vitamin ajánlott napi mennyisége 80 mg lenne, természetesen úgy, hogy mellé bőségesen eszünk zöldséget és gyümölcsöt. A mostani járványhelyzet miatt azonban sokan túlzásba tudnak esni, pedig túladagolás esetén hasmenés léphet fel, és a többi vitamin megfelelő felszívódását is megakadályozza.

A D-vitamint a nap sugaraival tudjuk a legjobban a szervezetünkbe juttatni. Télen viszont érdemes étrend-kiegészítőként is bevetni, hogy a csontjaink és az idegrendszerünk egészsége is megmaradjon. Viszont – ahogy a többinél – a D-vitamin szedésénél is tudni kell egy határt húzni. Toxikus mennyiségben székrekedést, fejfájást és vesekárosodást okoz.

Az elmúlt egy évben rengeteg tévhit született a vitaminok napi mennyiségének adagolásával kapcsolatban, így ha nem vagyunk biztosak abban, hogy mit és hogyan alkalmazzunk, akkor kérjük ki egy szakértő véleményét, de semmiképp se szedjünk valamit ész nélkül.

Borítókép forrása: Unspalsh