Minden év első hónapjában törekszünk a leginkább arra, hogy valamilyen módon javítsuk a mentális és fizikai egészségünket. Januárban általában egészségesebb ételeket fogyasztunk, egy kicsit többet mozgunk és kevesebb alkoholt iszunk. Talán a többség számára az alkoholfogyasztás csökkentése a legkönnyebben elérhető cél.

Hogyan hat a száraz január a szervezetünkre?

Az alkoholfogyasztás közvetlen és hosszú távú hatásait már jól ismertek. Akár már néhány pohár ital elfogyasztása után látási zavarokat, koordinációvesztést és hangulatváltozásokat tapasztalhatunk. Aztán jön a másnaposság a fejfájással, émelygéssel, fáradtsággal, ingerlékenységgel, valamint fény- és hangérzékenységgel. Különösen a rendszeres és túlzott mértékű alkoholfogyasztás káros, mivel súlyos szervkárosodásokat okozhat és növeli a májzsugorodás, az emlőrák és a nyelőcsőrák, a szívelégtelenség és a magasvérnyomás-betegség kialakulásának a kockázatát. Könnyen belátható tehát, hogy a szervezetünk számára mindenképpen előnyös, ha legalább egy hónapig kerüljük az alkoholfogyasztást. Az alkohol az egyik legmérgezőbb anyag a máj számára, de a máj egyike azon kevés szerveknek, amelyek gyorsan képesek regenerálódni, így már egy hónapnyi szünettel is gyógyító környezetet biztosíthatunk a májunk számára.

alkohol
Forrás: pixabay.com

Mi történik száraz január után?

Ha az alkoholról van szó, a mértékletes fogyasztás kulcsfontosságú egészségünk hosszútávú megőrzése érdekében. Fontos, hogy az emberek ismerjék az alkohol ajánlott határértékeit, és igyekezzenek ezeken a határokon belül maradni.

A száraz január jó kiindulási pont, de csak úgy érünk el javulást, ha nemcsak egy adott hónapban, de egész évben folyamatosan törekszünk az alkoholfogyasztás mértékének csökkentésére vagy teljes korlátozására.

Forrás: alcoholchange.org.uk
Borítókép forrása: pixabay.com