Bár alapvetően úgy van kitalálva a szervezetünk, hogy húst is együnk, számos szakértő és kutatás állítja, hogy többet ártunk, mint használunk a szervezetünknek, ha naponta fogyasztjuk.

Ennek egyik oka, hogy leginkább a nagyüzemekben termelt állatok húsa kerül a szupermarketek polcaira, amelyekről köztudott, hogy telis-tele vannak hormonokkal és antibiotikumokkal. Ezeknek a hosszútávú hatásairól – mint például a különböző rákos, illetve autoimmun betegségek – pedig egyre több tanulmány számol be, így nem csoda, hogy sokan kezdtek áttérni a vegetáriánus és vegán étkezésre, amelyek nagyszerű húshelyettesítő ételeket kínálnak.

hús
Forrás: pexels.com

Ettől függetlenül nem árt tisztában lenni, hogy pontosan milyen hatással van a szervezetre a rendszeres és nagy mennyiségű húsfogyasztás.

Kihat a bőr egészségére

A mértéktelen húsfogyasztással kevesebb kollagén, A-, C- és E-vitamin jut a szervezetbe, valamint a túlzott fehérje bevitel megterheli a májat és a vesét, amely sokkal zsírosabb, problémásabb és érzékenyebb bőrt eredményez. Bár a hús az egyik legjobb fehérjeforrás, érdemes kevesebbet enni belőle. Nagyszerű helyettesítője a szója, a tofu és a szejtán.

Több betegség

Az vagy, amit megeszel – tartja a mondás, ami bizony tényleg így van. A sok húsfogyasztás egyik legnagyobb hátránya, hogy a többi fontos tápanyagot és vitamint tartalmazó táplálék háttérbe szorul. Kevesebb zöldséget és gyümölcsöt esznek azok, akik leginkább húst vesznek magukhoz. Ennek az a következménye, hogy a szervezet kevésbé lesz képes felvenni a harcot a betegségekkel és a vírusokkal szemben.

Lassabb emésztés

Rostot csak a zöldségek és gyümölcsök tartalmaznak, ezért nem ritka, hogy a húst hússal fogyasztók többségénél gyakori problémát okoz a székrekedés. A rostban gazdag táplálkozással indul be a szervezet anyagcseréje és természetes körforgása, ezért nagyon fontos, hogy hetente iktassunk be olyan napokat, amikor csak halak, zöldségek és gyümölcsök kerülnek a tányérra.

Zavaró puffadás

A zöldségek és gyümölcsök gondoskodnak a szervezetbe kerülő megfelelő mennyiségű antioxidánsról, ami igencsak lényeges a húsimádók számára. A húsokban lévő telített zsírsavak több bélgázt termelnek, amely puffadást okozhat.

Magas koleszterinszint

A mértéktelen húsevéssel rengeteg zsírt és fehérjét viszünk a szervezetünkbe, ezért ha nem állunk át a változatosabb étrendre, az a koleszterinszintünk növekedésével járhat. Ez pedig könnyen vezethet szív- és érrendszeri betegségek kialakulásához.

Kiszárítja a szervezetet

A túlzott húsfogyasztás felesleges húgysavat termel, amely kihatással van a vese megfelelő működésére és gyorsan dehidratáltsághoz idézhet elő. Ennek megelőzéséhez figyeljünk a napi 2-3 liter folyadékbevitelre!

Forrás: https://www.insider.com/what-eating-too-much-meat-does-health-side-effects-2020-3#you-could-increase-your-risk-of-diseases-like-certain-cancers-and-cardiovascular-illness-6, https://www.thehealthy.com/food/things-could-happen-eat-too-much-meat/
Borítókép forrása: pexels.com