A zab és a zabtej fogyasztása kifejezetten egészséges és még a diétánkba is könnyen beilleszthető. Összeszedtük, miért előnyös a fogyasztása.

A növényi alapú táplálkozás nemcsak a vegánok és vegák kiváltsága, mivel egyre több az emésztőrendszeri intoleranciával élők száma, vagyis a laktóz- és gluténérzékenyek, de vannak, akik más ételeket nem tudnak megfelelően emészteni. A növényi tejek vagyis magtejek kiválóan alkalmasak mindenféle allergia vagy intolerancia esetén. A zabtej pedig ezen belül is az egyik legjobb, mivel még azokat is kiszolgálja, akik szója érzékenyek, esetleg a diófélékkel állnak hadilábon. A zabtej finom édeskés ízű, bármihez felhasználható, amit amúgy állati tejből csinálnánk (palacsinta) és rengeteg rostot, kalciumot tartalmaz.

zabtej
Forrás: pexels.com

A zabtej a zabpehelyből készül, úgy, hogy beáztatják és pépesítik majd leszűrik és még több folyadékkal vegyítik. A zabtej önmagában is kellemes ízű, de vannak cukrozott formái, amiket azonban érdemes elkerülni. A zabpehely mivel lassan szívódik fel, kiválóan beilleszthető a diétás étkezésbe is, még desszertek is készíthetők belőle.

Ahogy a zab, úgy a zabtej is gazdag rostban, D-vitaminban, A-vitaminban, B12-ben, kalciumban, káliumban, foszforban és vasban, olykor pedig extra kalciumot is tesznek bizonyos márkákba.

A zabtej és zabfogyasztás előnyei:

  • Remekül illik a vegán táplálkozásba, de a diéta részét is képezheti

  • Laktóz-, szója- és diómentes, nem allergizál

  • Tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal, valamint rosttal

  • Csökkentheti a vér koleszterin szintjét, mivel a rostok összegyűjtik a lerakódásra hajlamos zsírokat

  • Jót tesz a bőrnek, a hajnak, körömnek

  • Elősegíti az idegrendszer egészségét B-vitamin tartalmával

  • D-vitamin, foszfor és kalciumtartalma fontos a csontok egészsége szempontjából, de jót tesz a fogaknak is

Zabtejet készen is vásárolhatunk a boltokban, ezek általában dúsítva vannak ásványi anyagokkal, ezért táplálóbbak, mintha otthon készítjük. Ám ez utóbbinak sincs akadálya egy növényi tej készítő géppel.

Forrás: https://www.healthline.com/nutrition/oat-milk
Borítókép forrása: pexels.com