Diétánk legnagyobb ellensége lehet az éhségérzet. Ha ezt el tudjuk kerülni, sokkal sikeresebb lehet az életmódváltás.

Az éhség nem más, mint az agyunkban keletkező, állandóan élénken üzenő idegsejtek általi érzet. Ez hívja fel figyelmünket arra, hogy szerezzünk táplálékot. Egy másik agyi központ azonban számos ingerre reagál, és bizonyos időközönként lekapcsolja az éhségérzetet. Az emberek éhségérzete eltérő, de a normál testsúlyú vagy sovány társaink általában megtanulják uralni az éhséget. A fogyókúrázók, diétázók hamar szembesülnek az éhséggel, de nem mindegy, hogyan cselezzük azt ki úgy, hogy közben mégse koplaljunk, hiszen a koplalás semmire nem vezet.

Verjük át a gyomrunkat!

Telítsük meg gyomrunkat alacsony kalóriájú ételekkel, hogy ne maradjon túl sok hely a kalóriadús ételeknek. Kezdjünk egy salátával, vagy levessel, majd jöhet a főétel egy kevés körettel. Ha elteltünk a kalóriaszegény előételekkel, már nem is fogjuk annyira kívánni azt a krumplit a hús mellé.

Együnk lassan!

A gyomor teltségérzetének tudatosulása agyunkban viszonylag lassú folyamat. Többek között ezért is célszerű normális körülmények közt, az ételt alaposan megrágva, nyugodtan étkezni. Fontos, hogy az ételt minél jobban megrágjuk, ez ugyanis megkönnyíti gyomrunk dolgát is.

éhség
Forrás: pexels.com

Kell a szénhidrát!

Napközben együnk lassan felszívódó szénhidrátokat, reggel és este pedig sok fehérjét. Az inzulinérzékenység reggel és este alacsonyabb, ezért olyankor a fehérjebevitelre kell koncentrálni, mert a bevitt kalóriák inkább tárolódnak raktárainkban, vagyis szervezetünk nem hasznosítja őket azonnal, ráadásul a teltségérzetet a fehérje jobban fokozza.

Stabilizáljuk a vércukorszintet!

Inkább lassú felszívódású szénhidrátot együnk, és ne a gyorsakat (pl. fehér tészta, cukor) válasszuk. A gyors cukoremelkedés később vércukoresést, és erős éhségérzetet okoz.

Aludjunk eleget!

Ha nem alszunk eleget, illetve túl későn fekszünk le, akkor megváltozhatnak testünkben az éhségérzetért és energiaraktározásért felelős hormonok. Emiatt éhesebbek leszünk, és nehezebb lesz lefogyni. Továbbá, kipihenten a napi kihívásokat, például az edzést is könnyebben elvégezzük.

Borítókép forrása: pexels.com