Sokaktól hallani, hogy a diétájuk alatt joghurtot esznek egy kis almával, meg némi Abonettel. Vajon a kalóriák hiánya, vagy maga a tejtermék segíti elő a súlyvesztést?

A joghurt egy erjesztett tejtermék, melyben előfordul élőflóra is, vagyis az emésztésünknek jótékony mikroorganizmusok. A krémes állagú étek világszerte ismert és kedvelt, natúr formában alapja sok egyéb ételnek, de a legkedveltebb mégis a poharas forma, amelyben számos ízváltozat fellelhető. Népszerű alapja a diétáknak is, aminek megvannak a tudományos magyarázatai is.

joghurt_dieta
Forrás: unsplash.com

Az egyik kedvelt és gyors fogyást ígérő joghurt diéta a következő napi menüt írja elő:

  • Reggeli és ebéd: 1 pohár joghurt, 1 csésze (kb. 90 gramm) teljes kiőrlésű gabona és 1 adag gyümölcs

  • Vacsora: 6 uncia (kb. 170 gramm) sovány fehérje, 2 csésze (körülbelül 350 gramm) zöldség és kevés zsír, például salátaöntet vagy vaj

  • Snack: 1 csésze (körülbelül 175 gramm) nyers vagy 1/2 csésze (körülbelül 78 gramm) főtt zöldség, valamint 3 adag zsírmentes tejtermék egész nap.

Az étrend 1200 kalóriát tartalmaz, és mellette javasolják a testmozgást. A szigorú diéta azt is sugallja, hogy a joghurt ne legyen túl zsíros, és mindenképp cukormentes legyen.

A joghurt diéta szószólói állítják, hogy a joghurtban található probiotikumok segítenek az elhízás, a laktóz-intolerancia, az emésztési problémák, a savas reflux, az irritábilis bél szindróma (IBS), az allergiák, a cukorbetegség, az ínybetegségek, fertőzések, a lassú anyagcsere és a fekélyek kezelésében. A joghurt emellett kiváló kalcium és D-vitamin forrás is lehet. Tehát nemcsak hatásos, de egészséges is.

Egy kétéves vizsgálatban, amelyben 8 516 felnőtt vett részt, azok, akik hetente több mint 7 adag joghurtot ettek, kisebb valószínűséggel voltak túlsúlyosak vagy elhízottak, mint azok, akik heti 2 vagy kevesebb adagot fogyasztottak.

Egy másik, 3440 ember bevonásával végzett vizsgálat azt találta, hogy azok, akik hetente legalább 3 adag joghurtot fogyasztottak, kevesebb súlyt szedtek fel és kisebb változásokat mutatott a derékbőségük is, mint azoknak, akik hetente kevesebb mint 1 adagot fogyasztottak. Ezek a megfigyelések ugyan nem igazolják orvosilag a joghurt fogyasztó erejét, de azt sugallják, hogy a tejtermék valóban segítheti a súlycsökkentést. Ráadásul a magas fehérjetartalom miatt a joghurt elősegíti az izomszövet megtartását.

Forrás: https://www.healthline.com/nutrition/yogurt-diet
Borítókép forrása: unsplash.com