A szervezet megfelelő króm-ellátottsága akár 27 %-kal csökkentheti a cukorbetegség kockázatát.

Felnőttekkel, gyermekekkel, kismamákkal, egészséges és beteg egyénekkel végzett vizsgálatok során bebizonyosodott, hogy a krómpótlás javítja a szénhidrát-toleranciát, és mintegy 27 %-kal csökkentheti korunk „pestisének”, a cukorbetegségnek az előfordulási gyakoriságát.

A szénhidrát-anyagcsere normalizálása érdekében mindenkinek figyelnie kellene a megfelelő krómbevitelre, különösen azoknak, akik túl sok finomított vagy mesterséges élelmiszert fogyasztanak, várandósak, időskorúak, megerőltető fizikai végeznek vagy sportolnak.

króm cukorbetegség
Forrás: Shutterstock / PuzzlePix

Mennyi krómot és milyen krómot fogyasszunk?

A hazai ajánlások napi 40 mikrogramm krómbevitelt javasolnak, az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ennél többet: 250 mikrogrammot.

A króm mennyisége mellett lényeges a króm-só típusa is. A króm szervetlen formáinak (pl. króm(III)-klorid) a felszívódása meglehetősen alacsony. A szerves króm-sók és a krómos élesztő ennél számottevően magasabb szervezetbeni felszívódást és biohasznosulást ígér. Ha tehát valaki krómpótlás mellett dönt, megéri a krómot szerves kötésben vagy élesztős formában tartalmazó, magas biohasznosulással rendelkező készítményt választania.

Borítókép forrása: Shutterstock / PuzzlePix