Majdnem minden étel alapzöldsége, ám ennél jóval többre képes. Íme néhány érv, hogy mégis miért fogyasszuk rendszeresen a hagymát:

Minden zöldség egészséges és jótékony hatású, ugyanakkor vannak bizonyos fajták, amelyeket kicsit sem rossz, ha mindennap rágcsálunk. Ezek közé tartozik a hagyma, amely az amarilliszfélék családjába sorolható. Nagy mennyiségű vitamint, ásványi anyagokat és nyomelemeket tartalmaz, amelyet a szervezet számos megbetegedéseire és azok kezelésére is előszeretettel használtak már az ókorban is és természetesen mai is...

C- és B-vitamin forrás

Magas C-vitamin tartalmú, ami miatt erősíti az immunrendszert, illetve B-vitaminban is gazdag, amely az anyagcsere és az idegrendszer egészséges működéséhez elengedhetetlen.

Egészségesebb szív

A hagyma antioxidánsokat és fontos nyomelemeket tartalmaz, amelyek gyulladáscsökkentő hatásúak, de ha ez nem lenne elég csökkenti a triglicerideket és a koleszterinszintet, amely a szívbetegségekkel és a magas vérnyomással szembeni ellenálló képességet támogatja.

Csökkenti a rák kialakulásának esélyét

A fokhagyma és a hagyma fogyasztása a gyomor és a vastagbélrák kialakulásának kockázatát is csökkenti. A hagymában található follinin A nevű vegyületről kutatások bizonyították, hogy erősíti a szervezetet a rákos betegségekkel szemben, valamint lassítja a petefészek- és a tüdőrák terjedését.

Antibakteriális hatású

Már a kezdetek óta tudni lehet, hogy a hagyma erős antibakteriális hatású zöldség. Gátolja a Vibrio cholerae baktérium terjedését, amely a fejlődő országokban óriási problémát okoz a mai napig. A hagymából kivont kvercetin azonban kiváló baktériumölő.

Segíti az emésztőrendszert

A hagyma nemcsak tápanyagokban és vitaminokban, hanem rostban (prebiotikum) gazdag is. Ez pedig az emésztés egészséges működését segíti.

Borítókép forrása: Unspalsh