Az elmúlt időszakban a szokásosnál is több stressz ér minket a koronavírus-járvány miatt. Egyrészt a megbetegedéstől való félelem, a megváltozott életünk okozta feszültség, és az, hogy féltjük a saját és szeretteink életét.

Másrészt pedig az, hogy sokan otthonról vagyunk kénytelenek dolgozni, lecsökkent a mozgásra és saját magunkra fordított idő, amikor kiengedhettük a fáradt gőzt a napi robot után.

A tartósan fennálló stressznek számos negatív hatása van a szervezetünkre, fizikailag és mentálisan is befolyásol minket, és könnyen stresszspirálba juthatunk.

A tartós stressz lelki következményei közé tartozik:

  • az irracionális félelem, aggodalom
  • nehézség a döntések meghozatalában
  • hosszabb távon a depresszió és függőségek kialakulására való esély megnövekedése.

A lelki mellett fizikai következményei is vannak a tartós stressznek, amire érdemes odafigyelnünk. Ide sorolható többek között a konstans fáradtság és az alvászavarok. A hosszan tartó stressz egy másik, tüneteket csak később okozó fizikai következménye a magnéziumhiány.

A magnézium ugyanis testünk nélkülözhetetlen ásványi anyaga, több, mint 300 enzim működésében vesz részt, így számos funkciót tölt be a szervezetünkben. Így például a metabolizmusban is nélkülözhetetlen, a csontok és fogak alkotóeleme, szerepe van az érfalak rugalmasságának növekedésében, a szívizom összehúzódó képességének javításában és a szívritmuszavarok kialakulásának kockázatát is csökkenti.

Ha tartós stressz ér minket, szervezetünk adrenalint és noradrenalint termel, ezek a hormonok pedig gondoskodnak arról, hogy a testünk megfelelően reagáljon a feszültségre – például vérnyomásemelkedés, az izmok és az agy fokozott oxigénellátása. A magnézium pedig ezeknek a hormonoknak a kibocsájtását szabályozza, így stresszhelyzetben a test több magnéziumot használ el, mint egy nyugalmasabb időszakban.

Az elvesztett mennyiséget viszont fontos pótolnunk, különben egy ördögi körbe léphetünk. A magnézium alacsony szintje ugyanis csökkentheti a stressztűrő képességünket. Ha pedig kevésbé tudjuk elviselni a minket ért külső hatásokat, a szervezetünk további stresszhormonok termelésével válaszol, melyek magukkal hozzák a magnézium csökkenését, és így tovább.

Mi a megoldás?

A rendszeres mozgás beiktatása a mindennapjainkba, és a relaxációs technikák mellett lényeges a magnéziumhiány megelőzése, vagy ha már kialakult, a kezelése. A Magnézium Béres 375 mg + B6 napi egy filmtablettája segít csökkenteni a magnéziumhiányt.

Miért fontos a magnézium a fizikai teljesítményhez?

Több, mint egy éve már, hogy sokan otthonról vagyunk kénytelenek dolgozni, és teljesen felborult az addig megszokott napirendünk. A koronavírus-járvány okozta korlátozások miatt kevés lehetőségünk maradt arra, hogy levezessük a mindennapjainkban felgyülemlettstresszt, ezek egyike pedig a természetben való mozgás, a másik pedig az otthoni edzés.

Még azok is elkezdtek kirándulni, futni vagy biciklizni, akik előtte nem tették, hiszen csupán ezek azok a helyek, ahol egy kicsit kikapcsolódhatunk és biztonságos távolban lehetünk a tömegektől. A mozgásra vágyók másik fele pedig beruházott mindenféle otthoni eszközre, és lakása biztonságos falai között tesz az egészségéért.

Ám a hirtelen támadt mozgásvágynak is lehetnek hátulütői, például, ha nem szokott hozzá a szervezetünk, vagy ha nem melegítünk be eléggé.

 

Mire figyeljünk az edzésnél?

  • a helyes bemelegítésre
  • a kondíciónknak megfelelő gyakorlatok végzésére
  • a levezetésre
  • és az ásványi anyagok pótlására

Az utolsó pont az, ami a legtöbb embernek eszébe sem jut, ha mozgásról vagy edzésről van szó, pedig a testünknek segíteni kell, hogy regenerálódjon. A fokozott fizikai igénybevétel során gyorsabban ürülő ásványi anyagok között ott van

  • a kalcium
  • a foszfor
  • a nátrium
  • a kálium
  • a vas
  • és a magnézium.

Miért fontos a magnézium?

A magnézium testünk nélkülözhetetlen ásványi anyaga, több, mint 300 enzim működésében vesz részt, így számos funkciót tölt be a szervezetünkben. Így például a metabolizmusban is nélkülözhetetlen, a csontok és fogak alkotóeleme, szerepe van az érfalak rugalmasságának növekedésében, a szívizom összehúzódó képességének javításában és a szívritmuszavarok kialakulásának kockázatát is csökkenti A sport tekintetében fontosabb energiatermelő folyamatának egyik résztvevője, így aerob és anaerob mozgásoknál is szerepet játszik.

 

Mit okoz a magnézium hiánya?

A magnéziumhiányt számos tényező okozhatja, ezek közül az egyik a fokozott fizikai igénybevétel, vagyis a sportolás. A hiány jele lehet, hogy az idegek és az izmok érzékenyebbek, „ingerlékenyebbek”, felléphet mozgászavar, enyhe szorongás, ennek részeként szívdobogásérzés, emésztőrendszeri görcsök is.

A Magnézium Béres 375 mg + B6 filmtabletta szedése javíthat a fenti tüneteken, segítségével megelőzhető, illetve kezelhető a magnéziumhiány. Napi egy, étkezés után bevett tablettája segít felkészíteni a szervezetet a mozgásra.

Támogatott tartalom

Magnézium Béres 375 mg + B6 filmtabletta vény nélkül kapható gyógyszer

A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!