Se szeri, se száma a különböző szépségvitaminoknak, de vajon melyiket ajánlatos tényleg szedni? A keratin bizonyítottan olyan, amivel visszaadhatjuk bőrünk és hajunk üdeségét, fiatalságát.

A keratin a testünkben előforduló természetes anyag, egy fehérje, ami részt vesz a haj, a bőr, a körmök felépítésében. A szervezetünk maga is elő tudja állítani a keratint, hiszen mint minden fehérje, aminosavakból épül fel. A keratin a többi fehérjéhez képest ellenállóbb molekula szerkezetű, ezért hívják védőfehérjének, emiatt is teszik bele számos kozmetikumba, illetve hajápolási termékbe. Az elképzelések szerint erősítheti a haj, a körmök és a bőr szerkezetét.

keratin_szedese
Forrás: unsplash.com

Keratinhoz a kozmetikumokon kívül állati eredetű fehérjékből is juthatunk, hiszen az élőlények szőrében, szarvában, húsában is ott van. Jótékony hatásai miatt sokan használják, de a végeredmény attól is függ, mennyire van jó vagy rossz állapotban a szarurétegünk (haj, köröm), illetve milyen keratinkúrát alkalmazunk.

A keratin jótékony hatásai:

  • Kiegyenesíti a hajszálakat és védőréteget képez rajtuk.

  • A haj simább, fényesebb és könnyebben kezelhető lesz a keratin által.

  • Tartást ad a gyengébb szálú hajnak is.

  • A göndör fürtöket könnyebben kezelhetővé teszi.

  • Belsőleg szedve erősíti a körmöket, ellenállóvá teszi a bőrt.

Keratinkezelésből többféle létezik. Vannak professzionális, csak fodrászatokban elérhető kúrák, melyek több lépcsőben fejtik ki hatásukat és több hónapig széppé varázsolják a hajkoronát. Ezt nevezik brazil-kúrának.

A keratin tartalmú samponok, balzsamok, szérumok kevésbé hatékonyak, de még mindig sokat tesznek a haj ápolásában. Ezek a termékek változó mértékben épülnek be a haj szerkezetébe, ezért a minőségre nagyon oda kell figyelni.

Keratint belsőleg is szedhetünk, a megfelelő táplálékok vagy étrend-kiegészítők által. Ilyenkor a keratin felbomlik építőelemeire, hogy átjusson a sejtfalon, majd bent újra szintetizálódik az aminosavakból. A keratin szedésénél tartsuk be a termékleírásban foglaltakat, hogy ne adagoljuk túl a fehérjét. Étkezés formájában nem lehet túlzott mennyiséget bevinni.

Forrás: https://www.healthline.com/health/keratin
Borítókép forrása: unsplash.com