Az egészségügyi ágazatban rövid idő alatt megszokottá válnak a digitális platformok, mely a techcégek és startupok befolyásának erősödéséhez fog vezetni.
Az egészségügyi platformok különböző szoftvereket és algoritmusokat használnak, hogy megkönnyítsék a szakemberek, a szolgáltatásokat igénybe vevő betegek és páciensek, valamint az egészségbiztosítók dolgát. Az orvosok és biztosítók azonnal láthatják az elvégzett beavatkozásokat és a beteg állapotát. A páciensek hozzáférhetnek saját adataikhoz (például gyógyszeradag, a legközelebb kontrollvizsgálat időpontja). A digitális alkalmazások segítségével pedig akár egy adott beteg kórelőzménye alapján előrejelzések is készíthetők az adott betegség lefolyására és kimenetelére vonatkozóan.
A német Roland Berger stratégiai vállalat felmérése szerint az egészségügyi ágazati szakértők többségének megváltozott a digitális fejlődés szükségességéhez való hozzáállása. Mindez a COVID-19 járványnak is köszönhető. A szakemberek úgy gondolják, hogy a pandémia évekkel felgyorsította a digitális egészségügy fejlődését, mert a lakosság alkalmazkodott az orvoslás digitális megoldásaihoz (például Magyarországon az online recept).
A felmérés egy másik megállapítása alapján mielőbb szükséges az online és az offline világ integrálása (például video-konzultáció). Csak az az egészségügyi szolgáltató válhat sikeressé, aki kényelmes, zökkenőmentes betegutat tud biztosítani a páciensek számára. A válaszadók többsége az ügyfélélményt tekintette a digitális platformok jövőbeli sikeréért felelős tényezőnek. Ezek szerint az egészségügyi alkalmazások esetében a felhasználóbarát felületek alapvető fontosságúak.