Új munkahelyen kezdtél és bizonytalan vagy, mit szólnak hozzád a főnökeid és a kollégáid? Íme 5 tipp, amivel megkönnyítheted a beilleszkedést!
Beszélgess mindenkivel!
A kommunikáció magától nem alakul ki, és ha Te nem kezdeményezel, könnyen lehet, hogy a többiek sem fognak. Igyekezz a bemutatkozáson kívül is mindenkivel váltani pár szót, így nem csak a légkör lesz oldottabb, de a munkádat is megkönnyíti, hiszen sokkal több információ eljut hozzád.
Igyekezz pozitív lenni!
Ne az első hetekben kezdd el a panaszkodást, sőt, a legjobb, ha el sem kezded, hanem egyenesen megmondod, ha valamivel problémád van. Mindenesetre ezt se az első hetekre időzítsd. Próbálj minél többet mosolyogni és pozitív dolgokról társalogni. Igyekezz kimaradni a cég felé irányuló panaszáradatokból.
Kérdezz, kérdezz, kérdezz!
Ne feledd, nem szégyen kérdezni, hiszen most kezdtél. Ha valamit nem tudsz, ne érezd kellemetlennek megkérdezni. Ezzel nem csak a saját, de a kollégáid dolgát is megkönnyíted. Ebből a kollégáid és a főnököd azt látja majd, hogy érdeklődsz és a későbbiekben fontosabb feladatokat is rád bízhatnak.
Ne legyen rendetlenség az asztalodon!
Figyelj arra, hogy a munkakörnyezeted rendezett legyen. Ha már az elején káosz van az asztalodon, az egyrészt azt üzeni a kollégáidnak, hogy nem tudod kézben tartani a dolgokat, másrészt idővel Te sem találsz majd semmit az asztalodon.
Alkalmazkodj!
Figyeld meg már az elején, mik a szokások a cégnél. Elmennek ebédelni vagy benn esznek? Beszélgetnek munka közben vagy inkább a csendet szeretik? Viszik az ebédet vagy rendelik? Minél hamarabb felveszed a többiek ritmusát, annál hamarabb fogsz beilleszkedni.